Оновлення Основних Стандартів Безпеки МАГАТЕ: шанс для України, що не можна зневажити
Законодавство України у сфері ядерної та радіаційної безпеки (що інколи узагальнено називають ядерним законодавством) інтенсивно форму...

- "Про використання ядерної енергії та радіаційну безпеку" від 08.02.1995 № 39/95-ВР;
- "Про видобування і переробку уранових руд" від 19.11.1997 № 645/97-ВР;
- "Про захист людини від впливу іонізуючого випромінювання" від 14.01.1998 № 15/98-ВР;
- "Про дозвільну діяльність у сфері використання ядерної енергії" від 11.01.2000 № 1370-XIV;
- "Про поводження з радіоактивними відходами" від 20.04.2000 № 1673-III;
- "Про фізичний захист ядерних установок, ядерних матеріалів, радіоактивних відходів, інших джерел іонізуючого випромінювання" від 19.10.2000 № 2064-III.
- Постанова Головного державного санітарного лікаря України "Про введення в дію Державних гігієнічних нормативів "Норми радіаційної безпеки України (НРБУ-97)" від 01.12.1997 № 62.
Треба лише не пропустити наданий шанс.
- Стандарти засновані на окремо визначених 10 основних принципах безпеки (див. http://urps-notices.blogspot.com/2010/10/10.html).
- Поруч з плановим і аварійним опроміненням вводиться новий тип ситуації опромінення - це ситуація існуючого опромінення, що включає опромінення від природного радіаційного фону і залишкового радіоактивного матеріалу з минулої практики.
- Чітко визначена і широко застосовується гранична доза. Це прогнозна прив’язана до джерела величина індивідуальної дози, що використовується як інструмент оптимізації радіаційного захисту і безпеки джерела. Гранична доза є розширеним аналогом квот ліміту дози (з регламентів 1-ї групи НРБУ-97).
- Ясно зазначено, що через синергічність куріння і опромінення радоном, абсолютний ризик розвитку раку легенів на одиницю опромінення радоном для курців більш ніж у двадцять разів вище, ніж для тих, хто не палить.
- У руслі сучасних тенденцій запроваджуються зародки системи захисту навколишнього середовища.
- Підкреслено, що у багатосторонніх міжнародних проектах (відносинах) за згодою сторін ОСБ можуть бути використані як нормативи прямої дії.
- Остаточно визначенні рівні вилучення і звільнення причому окремо для помірних і великих обсягів радіоактивних матеріалів. Хоча саме розрізнення вилучення і звільнення може потребувати коментарів.
- Висунута нормативна вимога до переходу від ситуації надзвичайного опромінення до ситуації існуючого опромінення. Ця вимога дуже актуальна в Україні для початку практичного переходу до відновлювальної фази чорнобильської аварії.
Джерело:
- Повна публікація представлена на urpsspot.wordpress.com.