Все, що потрібно для припинення Чорнобильської аварії
Про необхідність переходу до відновлювальної фази Чорнобильської аварії вже багато було сказано, зокрема в резолюції 62-ї сесії Генера...

- рівень знань про рівні фактичного радіоактивного забруднення довкілля, формування опромінення людини, яка проживає в умовах радіоактивного забруднення, радіобіологічної дії іонізуючого випромінення на людину;
- наявність законодавчо установлених критеріїв звільнення території від регулюючого контролю;
- економічна здатність забезпечення такого переходу;
- наявність правових механізмів забезпечення такого переходу.
- Порядком, передбаченим статтею 6 Закону України «Про зону надзвичайної екологічної ситуації», визначити, що правовий режим радіоактивно забрудненої території (у відповідності до Закону України «Про правовий режим території, що зазнала радіоактивного забруднення внаслідок Чорнобильської катастрофи», а також інших можливих радіоактивно забруднених територій) регулюватиметься законодавством про зону надзвичайної екологічної ситуації (згідно статті 2 Закону України «Про зону надзвичайної екологічної ситуації»).
- Порядком, передбаченим статтею 9 Закону України «Про зону надзвичайної екологічної ситуації», за результатами останньої загальнодозиметричної паспортизації України, за даними радіоекологічного стану зони відчуження і відселеної частини зони безумовного (обов’язкового) відселення та за результатами експертного висновку Національної комісії з радіаційного захисту населення України (відповідно до Положення про НКРЗУ), - провести зміни і дострокове припинення дії правового режиму окремих населених пунктів і територій зон надзвичайної екологічної ситуації, утворених внаслідок аварії на Чорнобильський АЕС, указом Президента України за пропозицією Ради національної безпеки і оборони України.
- Поруч з ситуаціями
- планового опромінення персоналу і населення (радіаційно-гігієнічні регламенти 1 групи згідно НРБУ-97);
- медичного опромінення пацієнтів, персоналу, доглядаючих, добровольців (радіаційно-гігієнічні регламенти 2 групи згідно НРБУ-97)
- аварійного опромінення персоналу і населення (радіаційно-гігієнічні регламенти 3 групи згідно НРБУ-97);
- хронічного опромінення персоналу і населення від техногенно-підсилених джерел природного походження (радіаційно-гігієнічні регламенти 4 групи згідно НРБУ-97)
- З припиненням дії правового режиму зон надзвичайної екологічної ситуації, утворених внаслідок аварії на Чорнобильський АЕС, такі населені пункти і території не вважаються зоною надзвичайної екологічної ситуації (стаття 9 Закону України «Про зону надзвичайної екологічної ситуації») і переходять під дію радіаційно-гігієнічних регламентів нової 5 групи для існуючого опромінення, що включає опромінення залишкового радіоактивного матеріалу з минулої практики, і відповідні дозові критерії обмеженого звільнення.
О.Бондаренко. Про правовий механізм припинення (скасування) стану Чорнобильської аварії: [Интернет]. Wordpress.com. 30 липня 2011 року. (urpsspot.wordpress.com)