Вибір платформи мережевих спільнот

Концепція "соціальної мережі" не нова. Говорячи сучасною мовою людина є соціальна істота, якій притаманно створювати соціальні мер...

Концепція "соціальної мережі" не нова. Говорячи сучасною мовою людина є соціальна істота, якій притаманно створювати соціальні мережі з тих пір, як люди стали спілкуватися один з одним. Ці відносини та мережі вже давно визнані і вивчені і утворюють основний компонент у вивченні соціології. З виверження популярності сайтів таких, як Facebook, фраза "соціальна мережа" стала частиною нашої мовою.

Нинішній підхід до онлайн-соціальних мереж включає в себе сайт, що є результатом взаємодії, передавання посилань (sharing) і створення вмісту ("контенту") користувачами. Соціальні мережі тепер включають широкий спектр додатків і навіть багатокористувацькі рольові онлайн-ігри.

Тут зосередимось на одній певній ніші соціальних мереж: сайти соціальних спільнот, зокрема, таких, що створюються за рахунок участі спільноти користувачів, об'єднаних загальним або якимось специфічним інтересом. У таких випадках, навіть якщо певна організація може бути розробником сайту, більшість вмісту генерується користувачами. Це включає профілі, обговорення у форумах, організація подій, створення підгруп у межах основної групи тощо.

Навіть за цієї вузької спрямованості, думки людей про соціальну мережу варіюють у широких межах залежно від власних потреб конкретної групи. У той час як одна група може бути спрямована на обмін відео і ый потрібен обліковий запис з каналом високої пропускної здатності та великим простором пам'яті, інша група може бути найбільше зацікавлена у місцевих зборах і заходах, що не потребує аж стільки ресурсів.

1 Функції платформ мережевих спільнот

Власне функції платформ мережевих спільнот можна згрупувати таким чином (juep5V):
  • Форуми
  • Події
  • Групи
  • Блоги
  • Фото, відео, файли
  • Чати
  • Опитування
  • Вікі
На додаток до цього переліку можуть виникати додаткові загальні вимоги: захист від нападу або зламу сайту, розмір простору (пам’яті), пропускна здатність, система доступу і автентифікації користувачів, захист від спаму тощо.

1.1 Форум

Форум - це місце, де користувачі можуть підтримувати спілкування на різні теми. Часто форум є центральним елементом комунікаційної групи поряд, можливо, зі списком розсилки. З цієї причини, форум має забезпечити можливість для ясного, легкого ведення (і продовження) розмови. При оцінці функціональності форуму, можна розглянути такі питання:
  • Цитування. Забезпечує спроможність для користувачів цитувати інші дописи. Що легше це зробити, то краще ваші користувачі будуть розуміти, на який допис у форумі вони відгукуються. Якщо ця функція відсутня або її важко використовувати, це брати участь і слідувати за обговоренням може стати складним завданням.
  • Відгалуження (створення гілки) бесіди (Threading). Відгалуженням технічно є утворення відступу (зміщення лівого боку абзаца трохи праворуч) відповіді під конкретним дописом. Хоча відгалуження не так важливо, як цитування, воно може зробити розумну альтернативу цитуванню і полегшує для користувача слідкування за бесідою або дає можливість пропустити блоки обговорення, якщо вони не цікаві.
  • Підписка. Додає можливість підписатися на форум чи дописи. Одна з проблем при переході від списків розсилки до форумів це підтримка обговорення в активному стані. З електронною поштою це зробити легше - обговорення знаходиться прямо електронній скриньці користувача. Коли ж користувач ї учасником багатьох форумів, він/вона повинен відвідати і, можливо, входити до відповідної веб-сторінки, щоб побачити якісь нові дискусії. Якщо користувач має можливість підписатися на форуми та/або дописи, то це допоможе повернути його/її на сайт, відправивши електронною поштою повідомлення про зміну в тому сегменті форуму на який він/вона підписаний. Таким чином, відсутня необхідність постійного стеження за декількома форумами для того, щоб бути їх активним учасником.
  • Сегментація форуму. Надання адміністраторам можливості створювати і організовувати кілька форумів. Можливість відокремити обговорення у відповідних категоріях тем важлива для груп, що підтримують велику кількість дискусій.
  • Прикріплення файлів. Дозволяє користувачам прикріплювати файли до їх дописів. Деякі групи хочуть мати можливість розміщувати фотографії, скріншоти, або відео на своїх дописах в обговоренні. Зверніть увагу, що це матиме значний вплив на вашу спроможності щодо обсягів зберігання і пропускної здатності. Часто хорошим компромісом є можливість вбудовувати посилання на контент, розміщений на інших сайтах.
  • HTML. Дозволяє використовувати HTML. При правильному використанні і дотриманні безпеки, це може дозволити людям використовувати різні кольори і шрифти у своїх дописах, щоб привернути візуальну увагу до певних фрагментів, а також включати прямі посилання на контент, який вони можуть обговорювати. Тут першочерговим є міркування із забезпечення захисту платформи від спаму і джаваскрипт-атак, що можуть сіяти хаос у вашій спільноті.

1.2 Події

Багато групи зосереджені навколо подій. Це може бути місцеве зібрання, онлайн подія, або дні народження членів. Події, часто, але не завжди, інтегровані з календарем. При оцінці функціональності системи подій сайту, ви можете розглянути такі системні спроможності:
  • Створення події. Надання можливості адміністраторам і/або користувачам створювати події.
  • Інтеграція з календарем. Це важливо для груп з великою кількістю подій і для користувачів, які хотіли б мати «загальну картину» уявлення про те, що відбувається в спільноті.
  • Видимість події. Дозволяє подіям бути відкритими або закритими. Деякі користувачі можуть захотіти провести закритий захід, на який вони запросили б обрану групу членів.
  • Запрошення. Дозволяє направляти персональні запрошення. Це особливо важливо, якщо не кожен член сайту запрошений.
  • Реєстрація запрошень. Має бути за система індивідуальної реєстрації у події або система RSVP (f4ZjUe). Координатори подій часто хочуть мати уявлення про те, скільки і хто конкретно буде присутній на заході.
  • Додаткові поля. Має всі потрібні вам поля, наприклад: початкова і кінцева дата/час, місце, опис, нотатки для гостей, інше.
  • Повторювані події. Дозволяє створювати повторювані/періодичні події. Багато спільнот мають події, які відбуваються на регулярній основі в певний день і час. Одночасне легке створення серії таких подій здорово економить час.
  • Картографічне відображення. Можливість відображення місця події на карті за допомогою веб-сервісів таких, як Google Maps, робить пошук місця дуже зручним для користувачів.

1.3 Групи (у спільноті)

Природний розвиток будь-якої спільноти призводить до утворення невеликих груп в рамках спільноти. Здатність утворювати такі підгрупи має важливе значення для здоров'я і росту багатьох організацій, особливо для Інтернет-спільнот. Набір функцій, доступний для таких підгруп, стає важливим пунктом оцінки пошуку ідеальної платформи мережевих спільнот. Більшість платформ надають для підгруп, як мінімум, власний форум. Крім того, можна розглянути наявність інших функцій:
  • Видимість групи. Дозволити групам бути не лише публічними, а й "лише за запрошенням" (тобто створення дописів лише членами групи, увійти можна тільки запрошеним) та/або "приватними" (повністю невидимі на сайті для всіх, крім членів).
  • Додаткові форуми. Дозволити адміністратор групи, щоб створити додаткові форуми.
  • Додаткові функції. Дозволити групі свій власний набір будь-яких інших функцій. Наприклад, чи може група створювати свої власні блоги? Чи може група створювати події видимі лише групі? Чи є у групи свій власний простір для зберігання файлів, відео або фото? Чи ці функції для групи стабільно надійні, як ті, групі надані в цілому?
  • Налаштування групи. Можливість адміністраторам групи змінювати налаштування функцій групи та/або зовнішній вигляд сторінок групи.

1.4 Блог

Блог це простір, призначений для адміністраторів і/або користувачів сайту, для розміщення дописів про свій досвід або інших речей, що визначаються тематикою сайту. Найбільш корисними функціями які треба мати тут є:
  • Структурування контенту. Використання тегів і категорій для організації дописів і полегшеного їх пошуку.
  • Чернетки. Зберегання чернеток в блозі перед публікацією.
  • Відмічені дописи. Завдяки спеціальним відміткам певні дописи, категорії або дописувачі з'являються на першій сторінці або іншому видному місці.
  • Підписка. Дозволити користувачам підписатися на окремі категорії та/або авторів блогу.
  • Обмеження видимості. Зробити дописи блогу публічними або обмежити деякою групою членів.

1.5 Фото, відео та файли

Можливість побачити інших користувачів через фото і відео їх громадської діяльності є інструментом зміцнення спільноти. Деякі спільноти мають можливість завантажувати документи, програми, коди, модулі та інші речі, які не підпадають під категорію "Відео" або "Фото". При оцінці цих функцій варто враховувати наступне:
  • Тарифний план. Забезпеченість достатнім місцем і пропускною здатністю для передачі файлів бажаного типу. Це також сильно залежить від вашого бюджету через те, що більшість багаторівневих тарифних планів інтернет провайдерів включають в себе обмеження зі зберігання і пропускної здатності.
  • Тип і розмір. Дозволяє адміністраторам встановлювати обмеження для розміру і типу завантажуваних файлів.
  • Файл-менеджер. Наявність інструментів для організації завантажених файлів.
  • Медіа-плеєр. Має інтегрований медіа-плеєрів, що дозволяє всім користувачам доступ до перегляду файлів, незалежно від інструментів, доступних на їх власних комп'ютерах.

1.6 Чат

Деякі платформи пропонують в режимі реального часу функціональність чата інтегрується в веб-сайті. Це дозволяє користувачам спілкуватися безпосередньо один з одним в режимі он-лайн. Часто це відноситься до розширених можливостей, доступних у вищеоплачуваних тарифних пакетах.

1.7 Опитування

Опитування дозволяють адміністраторам і членам "замірювати" спільну думку. Замість тривалого, детального обговорення, іноді ви або інші користувачі захочуть швидко оцінити, що члени спільноти думають з конкретної теми. Опитування є ідеальним способом це зробити. Основні можливості, про які варто подбати:
  • Множінність. Створення кількох можливих відповідей на питання, поставлене в опитуванні.
  • Контроль голосування. Переконайтеся, що кожен учасник може відповісти тільки один раз (але може є можливість змінити свою відповідь до закриття опитування).
  • Терміни. Введіть початкову та кінцеву дати проведення опитування.
  • Відображення результатів. Відображати результати опитування в цікавій формі та / або мають результати відображаються тільки для опитувань творця або певну підмножину членів.

1.8 Wiki

Вікі є спільна система редагування контенту, коли декілька користувачів можуть спільно підтримувати веб-документи. Вікі зазвичай редагуються безпосередньо через веб-браузер без необхідності будь-яких спеціальних програм, інструментів або доповнень і використовує свою власну мову розмітки для створення таких речей, як, наприклад, посилання. Вікі в даний час не зустрічається в платформах соціальних мереж, але може бути корисно для груп, які спільно працюють над проектами.

2 Порівняння платформ

Отже спробуємо провести досить поверхневий аналіз деяких стабільних платформ мережевих спільнот на предмет їх відповідності оглянутим вище основним (бажаним) функціям.
  • Перша група платформ мережевих спільнот включає Ning, Grou.ps. Вони відносяться до соціальних мереж, що можуть підлаштовуватись за багатим переліком властивостей, в тому числі зовнішнє оформлення, як під замовлення. Працюють як зовнішні платні сервіси (вартість починаючи з 25 дол. на міс.). Фактично на їх основі можна розробляти власну соціальну мережу.
  • Інший підхід пропонує Wordpress + BuddyPress. Його гнучкість майже безмежна. Але плата за це - підтримка власними силами хостинга, адміністрування, розширення базового функціоналу за рахунок підключення додаткових плагінів: 
  • Безумовно цікавою групою платформ мережевих спільнот є Yahoo Groups і Google Groups. Обидва є безкоштовними веб-сервісами, ядром яких стали сервіси списку розсилки: 
  • Іншою групою безкоштовних сервісів Facebook Groups і Google+ Communities, що базуються на відповідних широкозастосовуваних соціальних мережах Facebook і Google+, відповідно. Зокрема, Google+ Communities має достатньо потужний зв’язок з іншими сервісами Google, зокрема: Calendar, Drive, Picasa, Youtube, Maps. Але рівень інтеграції недостатній, а ділення на підгрупи відсутнє.
Product
Forum
Events
Group
Blog
Files
Chat
Photo
Polls
Videos
Wiki
X
X
X
X
X
X
X
-
X
-
X
X
X
X
X
X
X
X
X
X
X
X
X
X
X
-
X
X
X
X
X
X
-
-
X
X
X
X
-
-
X
-
~
-
X
-
-
-
-
-
X
X
~
X
-
X
X
-
X
-
X
X
~
X
~
~
~
X
X
-

Зрештою вибір платформи мережевої спільноти буде визначатись не лише перерахованими функціями, а також іншими факторами, зокрема, досвідом і прихильністю до того чи іншого продукту, бюджетними міркуваннями, потребою розвивати унікальний бренд або легкістю виходу широкодоступну мережу тощо.

3 Види заходів, що можуть ефективно обслуговуватись платформами

Сама по собі платформа мережевої спільноти нічого не створює. Творцями контенту є учасники спільноти, які генерують цей контент на спираючись на власні спільні інтереси та дії. Отже важливим є пристосування платформи мережевої спільноти до певних форм спільної діяльності і саме цим буде визначатись остаточний вибір платформи, зокрема:
  • Акції прямої дії - відмічання певних дат, творчі події, демонстрації, перешкоджання незаконній діяльності третіх осіб або організацій, сумісні розваги тощо;
  • Організація онлайн-звернень з досягненням певної кількості підтримуючих голосів, до якоїсь певної дати;
  • Онлайн-збирання спонсорської допомоги на конкретні цілі з можливістю відкритого контролю суми і спонсорів, до якоїсь певної дати;
  • Проведення онлайн-опитувань як відкритих так і для визначеного кола користувачів;
  • Оповіщення і обговорення підготовки семінарів, конференцій тощо, як онлайн так і очних;
  • Підготовка цільових курсів навчальних лекцій і проведення відповідних курсів з можливістю тестування отриманих знань;
  • Групова закрита підготовка проектів документів (тут важливим є єдність налаштувань підгрупи користувачів з доступом до документу, можливість моніторингу змін і відкату назад);
  • Групова відкрита (з можливістю модерації) підготовка проектів документів (звернень, проектів нормативних і законодавчих актів тощо) з подальшим оприлюдненням.

Пов`язані

Статті 9062424115406217142

Дописати коментар Default Comments

Переклад

Кількість переглядів

Останні

Архів блогу

Кола Google+

item